به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیل فام،  متن بیانیه بدین شرح است

باسمه تعالی
طی هفت روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، با صلاحدید ستاد انتخابات لاهیجان، محلی برای مصاحبه مطبوعاتی نامزدها در نظر گرفته شد تا داوطلبین آزادانه با حضور در اتاق کنفرانس، پاسخگوی سؤالات رسانه‌ها و افکار عمومی باشند.

بر این اساس عموم داوطلبین با حضور در جمع خبرنگاران شهرستان، پاسخگوی سؤالات بودند.
دراین‌بین ایرج ندیمی نماینده سه دوره مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، مشاور سابق سازمان برنامه‌وبودجه علی‌رغم حضور در ستاد انتخابات شهرستان لاهیجان و عرض سلام و احوالپرسی در یک روز پیش از ثبت‌نامش، ترجیح داد برای ثبت‌نام به وزارت کشور برود تا بر صندلی داغ پرسش و پاسخ خبرنگاران ننشسته و به‌نوعی مقابل رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگیرد!

به‌هرروی این اقدام از سوی جمعی از رسانه‌ها و خبرنگاران حاضر در حوزه انتخابیه و مستقر در فرمانداری لاهیجان، نوعی فرار از پاسخگویی و همچنین عدم عرق این عزیز به زادگاه خود و قابل ندانستن شهرستان برای ثبت‌نام تلقی شد.

گفتنی است طی چند سال گذشته ایشان هرگز به گفتگو با رسانه‌های شهرستان لاهیجان تن نداده‌اند و تنها با چند سایت خبری و خبرگزاری همسو در خصوص موضوعات خاصی گفتگو کردند!

به همین دلیل و با توجه به این اقدام خلاف عُرف توسط ندیمی، تصمیم گرفتیم تا سؤالات خود را به‌صورت سرگشاده مطرح کرده شاید نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل خود را ملزم به پاسخگویی بداند.

متن تعدادی از سؤالات بدین شرح است:

۱- با توجه به اینکه در لاهیجان زندگی نمی‌کنید هیچ عِرقی به این شهر ندارید در شادی و غم مردم لاهیجان و سیاهکل شریک نیستید چه اصراری دارید که مشکلات مردم این دو شهرستان را حل کنید؟ چرا در محل کار وزندگی خود نامزد نمی‌شوید؟

۲- چرا اعمالی که خودتان در دوره‌های نمایندگی‌تان انجام دادید را حُسن خود میدانید و همان اعمال را برای دیگران ضعف میدانید؟

۳- چرا در دوران نمایندگی شما ورزش لاهیجان و سیاهکل بیشترین آسیب را دید و پیشرفتی نداشت؟
افول ورزش‌های کشتی، والیبال و … که در سالیان پیش از شما از موقعیت مناسبی برخوردار بوده و در دوران شما از جایگاه خود بسیار بسیار فاصله گرفت!

۴- شفاف به مردم بگویید در کجای تهران زندگی می‌کنید و خانه‌ای که ساکن هستید چقدر می‌ارزد، آیا حاضرید لیست اموال و دارایی‌های خود، همسر، فرزندان و بستگان درجه اول خود را به رسانه‌ها اعلام کنید؟

۵-آیا در سوابق اجرایی شما نمونه‌ای از پیگیری درزمینهٔ عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد اقتصادی و رانت مدیریتی وجود دارد؟
۶ – با توجه به مشکلات شدید در آب شرب، دفع فاضلاب در رودخانه‌ها و مزارع، تخریب محیط‌زیست و کوه خواری و تغییر کاربری در شهر و روستا و … چگونه می‌توانید از سوابق و عملکرد سه دوره نمایندگی‌تان دفاع کنید؟

۷ – حامیان مالی شما چه کسانی هستند و یا منابع مالی خود را در انتخابات مشخص کنید و انگیزه‌شان برای حمایت از شما چیست؟

۹– به دولت یازدهم که خودتان در ستاد انتخاباتی‌اش فعال و سرشناس بوده‌اید و تا چندی قبل مشاور برنامه‌وبودجه دولت حسن روحانی بودید چه
نمره‌ای می‌دهید؟

۱۰_ در چند دوره قبلی برای دسترسی به شما باید از هفت‌خان رستم رد می‌شدیم آیا اکنون شیوه جدیدی برای نقد، پاسخگویی و ارتباط مستمر با مردم‌دارید یا همان روال گذشته پابرجاست؟
آیا تغییری کرده‌اید؟

۱۱– چرا خود را مهندس می‌نامید تا جایی که ما می‌دانیم مدرک تحصیلی‌تان ادبیات فارسی است؟ این معنی صداقت و شفاف بودن با مردم است؟!

۱۲ – برای شفاف‌سازی و مبارزه با تخلف، رانت و ویژه خواری در حوزه‌های زمین، کوه، جنگل و پسماند چه برنامه‌هایی دارید؟

۱۳_ چرا در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس، به اصرار پروژه راه جاده مرگ سنگر سیاهکل را ناقص افتتاح کردید؟
آیا خود را پاسخگوی مرگ عزیزان هم‌وطنمان میدانید؟
برای جبران این خسارات مالی و جانی چه اقدامی کرده‌اید؟
آیا حاضر به عذرخواهی از مردم خسارت‌دیده و داغداران مصیبت‌زده هستید یا خیر؟

۱۴– با توجه به اینکه طی چند سال اخیر مشاور سازمان برنامه‌وبودجه بوده‌اید و پیش از آن مدتی معاون وزیر صنعت، چه تلاشی برای احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل دوران خودتان داشته‌اید؟ چرا اصرار دارید حتماً در پست نمایندگی مجلس فقط خدمت کنید؟! حتی شنیده شده برای عدم پیش برد امور در دورانی که نماینده لاهیجان و سیاهکل نبودید سنگ اندازی‌هایی داشته اید! درست است؟!

۱۵ – آیا همچنان اعتقاددارید سپاه پاسداران در انتخابات دوره دهم مجلس سیاهکل و لاهیجان دخالت داشته است؟
(اشاره به انتشار نامه به فرمانده سپاه استان در خصوص ورود مستقیم فرمانده سپاه لاهیجان و نیروهای تحت امر در حمایت از یک کاندیدا).
و نظر جنابعالی در مورد بیانیه‌ی رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» و حضور جوانان در رئوس مسئولیت‌ها و کنار رفتن بازنشستگان از امور اصلی کشور چیست؟

۱۶–حوزه انتخابیه شما را می‌توان از محروم‌ترین شهرستان‌های استان نام برد، شما در چهار سال آینده چه‌کاری می‌خواهید انجام دهید که قبلاً و طی ۱۲ سال نمایندگی و سال‌ها حضور در مسئولیت‌های دیگر نتوانسته‌اید انجام دهید؟

۱۷–با توجه به گلایه‌های مکرر مردم و اصحاب رسانه در خصوص فعالیت کارخانه سیمان دیلمان، دلایل اصرار شما برای ساخت این کارخانه در منطقه گردشگری دیلمان چه بود؟ و چرا جنابعالی به همراه معاون رئیس‌جمهور با پرواز بالگردی و باعجله آن را افتتاح کردید؟ مردم معتقدند شما با علم به آماده نبودن جاده و زیرساخت‌های لازم، برای تبلیغات دور بعد نمایندگی‌تان این کارخانه را راه‌اندازی کرده‌اید، آیا حضرت‌عالی هم سهامدار این کارخانه هستید؟!

۱۸_ با توجه به اثبات خسران قطعی کارخانه سیمان دیلمان، حاضرید اشتباه عملکرد خود را به گردن بگیرید؟!
آیا خود را حاضر به عذرخواهی از مردمان دیلمان می‌دانید؟

و صدها سوال  دیگر که به‌زودی باید پاسخگوی آن‌ها به افکار عمومی باشید…

 

پایگاه خبری کاشف خبر و خبرگزاری برنا لاهیجان – سید احمدرضا کیایی

پایگاه خبری شمال خبر – حمیدرضا اسدی

پایگاه خبری تحلیلی گیل فام –  پوریا فرهش
پایگاه خبری سل تی تی محبوبه امین پور

پایگاه های خبری گویا و بامردم – علیرضا پرندوش

پایگاه خبری تحلیلی ابریشم پرس- حامد رمضانی

پایگاه خبری تحلیلی در گیلان – حجت خوش سیرت

پایگاه خبری دلسوزان نیوز – مقداد شایانی

و …