امروز :

صفحه ورود

آیا گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ بستن
ورود به سایت ثبت نام در سایت

نمایش منو

  • 5 خبر برتر
  • آخرین اخبار روز
  • آخرین مطالب اسلایدر
  • آستانه اشرفیه
  • استان ها
  • بندر کیاشهر
  • حوادث
  • دانش و فناوری
  • دولت
  • سپاه
  • سر تیتر اخبار1
  • سرتیتر اخبار
  • سلامت
  • سیاست
  • سیاهکل.دیلمان
  • شهرداری ها
  • عناوین اخبار
  • فرهنگ
  • فوتبال
  • قرارسبز
  • قوه قضائیه
  • گالری
  • گیلان
  • مجله
  • مجله خبری
  • مجله سلامت
  • محیط زیست
    • قرار سبز
  • میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
  • هنر
    • شعر هفته
    • عکس هفته
  • والیبال
  • ورزش
  • خانه
  • عناوین اخبار
  • دانش و فناوری
  • تصاویر
  • سلامت
  • سیاست
  • فرهنگ
  • مجله
  • گالری
  • هنر
  • ورزش
    • والیبال
  • استان ها
  • درباره ما
5 خبر برتر/ آخرین اخبار روز/ سر تیتر اخبار1/ سرتیتر اخبار/ عناوین اخبار/ مجله/ مجله خبری

یکشنبه, آوریل 3rd, 2022

کد خبر : 29035

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس مانند دوران قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهند/ فعلا به ضرورت افزایش سال تحصیلی نرسیدیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبیعی است که در روزهای اول آموزش حضوری با اختلالات جزئی مواجه شویم اما با پیگیری همکارانم، مسائل حل خواهد شد و مدارس مانند سال‌های قبل از کرونا و طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش گیل فام  از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری درخصوص چگونگی فعالیت واحدهای آموزشی از  ۱۴فروردین ماه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: معلمان، در دوران کرونا برای استمرار آموزش از هیچ تلاشی دریغ نکردند برخی از آنها حتی خانه خود را به کلاس درس تبدیل کردند و البته نقش اولیا را نیز نمی توان در این مسیر نادید گرفت.

 

آمار واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت، درحال حاضر درصد قابل قبولی از دانش آموزان و معلمان واکسینه شده اند و در حدود ۹۵ درصد از معلمان دز اول، ۹۰ درصد دز دوم و ۵۱ درصد دز سوم را دریافت کرده اند. همچنین در واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا و آموزش غیرحضوری، بخش زیادی از فرآیند یادگیری دانش آموزان برعهده اولیا بوده است، گفت: بسیاری از اولیا در این مسیر ما را حمایت کرده اند. البته تعداد اندکی از دانش آموزان هم بوده اند که به هر دلیل، موفق به ادامه روند آموزشی نشده و از تحصیل بازمانده اند که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و برای بازگشت و جبران عقب ماندگی این دانش آموزان، اقداماتی انجام خواهد شد.

نوری، نقش آموزش و پرورش را در تحقق شعار سال، نقشی بی بدیل دانست و گفت: اساس شعار سال، «دانش بنیان بودن» است که محور آن «نیروی انسانی» است. دانش بنیان شدن در دوره های کودکی اتفاق می افتد، در این زمان شکوفایی رخ می دهد و بروز آن به صورت عملی در دوران جوانی است. آموزش و پرورش نقش بی بدیلی را در تحقق این شعار دارد و بی تردید برای تحقق این امر باید آموزش کامل داشت.

 

بخشنامه حضوری شدن مدارس ابلاغ شده است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش مجازی تنها به عنوان یک «آموزش مکمل» است و باید برای دستیابی مطلوب به شعار سال از آموزش حضوری استفاده کرد، گفت: بخشنامه بازگشایی حضوری مدارس به استان ها ابلاغ شده و برای هر استان، یک معین مشخص شده است.

وی افزود: با نظارت و پیگیری همکارانم و بر اساس گزارش های ارائه شده، آماده سازی فضای مدارس انجام شده و محیط مدارس ضدعفونی شده اند؛ معلمان نیز برای حضور در کلاس های درس آماده هستند. برای جذاب کردن محیط یادگیری نیز اقداماتی انجام داده ایم. همچنین با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، برای دانش آموزان روزه دار نیز باید انعطاف خاصی انجام شود.

نوری با بیان اینکه در روز ۱۴ فروردین و آغاز بازگشایی حضوری در سراسر کشور، جشن مختصری در مدارس برگزار خواهیم کرد؛ گفت: در همین راستا برای جذاب کردن محیط مدارس، بخشی از فعالیت ها با رضایت نامه والدین و بر طبق آنچه در سند تحول بیان شده، در بیرون از مدرسه صورت خواهد گرفت.

 

اکثر کشورها به آموزش حضوری برگشته‌اند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان بیان کرد: ۶ ماه پس از کرونا، آموزش های حضوری در ۵۰ کشور از سر گرفته شد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مراکز بین المللی، ۹۶ کشور آموزش حضوری و ۱۰ کشور آموزش مجازی داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت دانش آموزان به مدارس باید بالاترین اولویت باشد؛ گفت: در چنین بحران هایی مانند بحران کرونا، باید به دانش آموزان، روش صحیح مراقبت از خود را بیاموزیم.

نوری با بیان اینکه ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت های تربیت است که در سندتحول به آن اشاره شده است؛ گفت: توجه به ساحت زیستی و بدنی برای ما حائز اهمیت است از این رو واکسیناسیون کرونا در کشور ما از سایر کشورها بیشتر بوده است و معلمان جز اولین گروه هایی بودند که واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین، عدالت تربیتی، زمانی اتفاق می افتد که معلم در کلاس حضور داشته باشد در محیط مجازی این امر اتفاق نمی افتد و برای رسیدن به عدالت تربیتی لازم به حضوری شدن مدارس است.

نوری افزود: برای بازماندگان از تحصیل به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی اعتباری را تامین کرده ایم که اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد و این دانش آموزان می توانند در کنار سایر دانش آموزان ارزشیابی شوند.

 

ساعت بازگشایی مدارس از ۷:۳۰ صبح

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: زمان سال تحصیلی در برنامه درس ملی و یکی از زیرنظام های سند تحول آمده است و در سال ۷۶ نیز قانون مجلس زمان کلی تحصیل دانش آموزان را تا پایان اردیبهشت ماه تعیین و اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان آموزش از طریق مصوبه شوراها باز گذاشته شده است برای این امر باید مصوبه مجلس بررسی شود هنوز به این نیاز نرسیدیم که سال تحصیلی را افزایش دهیم؛ لذا تلاش داریم از طریق استفاده از ابزارهای الکترونیکی و شبکه شاد این جبران را داشته باشیم.

نوری درباره تغییر ساعات برگزاری کلاس ها گفت: انعطاف در ساعات درسی وجود دارد اما ساعت بازگشایی مدارس از ۷.۳۰ صبح خواهد بود.

وی درباره سرویس ایاب و ذهاب مدارس اظهار کرد: تاکسیرانی در روزهای اولیه بازگشایی به ما کمک می کنند که مشکلات رفت و آمد کمتر شود.

 

ارزشیابی دانش آموزان از کل کتاب درسی 

وزیر آموزش و پرورش درباره هماهنگی سرفصل های دروس و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال گفت: ارزشیابی مانند سال های قبل بوده و از کل کتاب های درسی انجام می شود.

نوری گفت: تمام مقدمات بازگشایی حضوری مدارس انجام شده و سامانه رصد و مراقبت از کرونا در اختیار مدیران مدارس است.

نوری در ادامه درخصوص نحوه آموزش در مدارس ایرانی خارج از کشور گفت: مدارس ایرانی خارج از کشور تابع شرایط کشور مربوطه هستند و بر این اساس بازگشایی می شوند.

وی درباره نگرانی والدین از بازگشایی مدارس نیز افزود: مقدمات بازگشایی انجام شده است و سامانه رصد و مراقبت از کرونا در اختیار مدیران مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی فرهنگیان و دانش آموزان گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده از سال تحصیلی، بتوانیم با استفاده بهینه از ظرفیت ها و فرصت ها، بهترین بازدهی را داشته و با یاری یکدیگر به هدف مطلوب برسیم.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

براین اساس، آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل مناطق و استان ها ابلاغ کرد.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: فعالیت های تربیتی و آموزشی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس از ۱۴ فروردین ماه تا پایان سال تحصیلی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و تهویه کلاس باید به صورت حضوری دنبال شود.

ایرنا

لینک کوتاه : http://gilfam.ir/?p=29035

مطالب مشابه

  • شهردار لاهیجان از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فرزند ایران، قهرمان زمین» خبر داد
  • «زباله نیست، سرمایه است»؛ پیوند HSE، مدیریت پسماند و نه به کیسه‌های پلاستیکی در صنایع گیلان
  • هم‌افزایی صنعت و محیط زیست در گیلان؛ از افتتاح باغ گیاه‌پالایی تا ترویج حمل‌ونقل پاک
  • گیلان میزبان اجلاس نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی در تقویت هم‌افزایی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه‌ای
  • تکمیل سد پلرود، گامی اساسی برای پایداری کشاورزی گیلان است
  • گیسوم نامزد «بهترین روستای گردشگری جهان» شد
  • انسجام ملی و تبعیت از رهبری، ضامن عبور از چالش‌هاست
  • گیلان پیشگام در اهدای سند اراضی ملی به روستائیان/ واگذاری با ۹۰ درصد تخفیف برای تثبیت جمعیت
  • نظارت میدانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان بر روند بهسازی مرکز دفن زباله رضوانشهر
  • آغاز فصل جدید توسعه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سردار جنگل رشت

نظرات

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

5 خبر اول

شهردار لاهیجان از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فرزند ایران، قهرمان زمین» خبر داد

شهردار لاهیجان از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فرزند ایران، قهرمان زمین» خبر داد

«زباله نیست، سرمایه است»؛ پیوند HSE، مدیریت پسماند و نه به کیسه‌های پلاستیکی در صنایع گیلان

«زباله نیست، سرمایه است»؛ پیوند HSE، مدیریت پسماند و نه به کیسه‌های پلاستیکی در صنایع گیلان

هم‌افزایی صنعت و محیط زیست در گیلان؛ از افتتاح باغ گیاه‌پالایی تا ترویج حمل‌ونقل پاک

هم‌افزایی صنعت و محیط زیست در گیلان؛ از افتتاح باغ گیاه‌پالایی تا ترویج حمل‌ونقل پاک

گیلان میزبان اجلاس نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی در تقویت هم‌افزایی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه‌ای

گیلان میزبان اجلاس نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی در تقویت هم‌افزایی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه‌ای

تکمیل سد پلرود، گامی اساسی برای پایداری کشاورزی گیلان است

تکمیل سد پلرود، گامی اساسی برای پایداری کشاورزی گیلان است

مجله خبری

  • شهردار لاهیجان از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فرزند ایران، قهرمان زمین» خبر داد
  • «زباله نیست، سرمایه است»؛ پیوند HSE، مدیریت پسماند و نه به کیسه‌های پلاستیکی در صنایع گیلان
  • هم‌افزایی صنعت و محیط زیست در گیلان؛ از افتتاح باغ گیاه‌پالایی تا ترویج حمل‌ونقل پاک
  • گیلان میزبان اجلاس نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی در تقویت هم‌افزایی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه‌ای
  • تکمیل سد پلرود، گامی اساسی برای پایداری کشاورزی گیلان است
  • گیسوم نامزد «بهترین روستای گردشگری جهان» شد
  • انسجام ملی و تبعیت از رهبری، ضامن عبور از چالش‌هاست
  • گیلان پیشگام در اهدای سند اراضی ملی به روستائیان/ واگذاری با ۹۰ درصد تخفیف برای تثبیت جمعیت
  • نظارت میدانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان بر روند بهسازی مرکز دفن زباله رضوانشهر
  • آغاز فصل جدید توسعه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سردار جنگل رشت

مجله سلامت

پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان

آخرین اخبار سایت

  • تقدیر از علی علی‌پور نیاول به مناسبت روز خبرنگار
  • شهردار لاهیجان از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فرزند ایران، قهرمان زمین» خبر داد
  • «زباله نیست، سرمایه است»؛ پیوند HSE، مدیریت پسماند و نه به کیسه‌های پلاستیکی در صنایع گیلان
  • هم‌افزایی صنعت و محیط زیست در گیلان؛ از افتتاح باغ گیاه‌پالایی تا ترویج حمل‌ونقل پاک
  • گیلان میزبان اجلاس نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی در تقویت هم‌افزایی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه‌ای
  • تکمیل سد پلرود، گامی اساسی برای پایداری کشاورزی گیلان است
  • گیسوم نامزد «بهترین روستای گردشگری جهان» شد
  • انسجام ملی و تبعیت از رهبری، ضامن عبور از چالش‌هاست
  • گیلان پیشگام در اهدای سند اراضی ملی به روستائیان/ واگذاری با ۹۰ درصد تخفیف برای تثبیت جمعیت
  • نظارت میدانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان بر روند بهسازی مرکز دفن زباله رضوانشهر
  • آغاز فصل جدید توسعه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سردار جنگل رشت
  • ورود محیط زیست به طرح تنفس جنگل ها / این طرح نیاز به ارزیابی زیست محیطی دارد
  • ثبت تصاویر دیدنی از گله مرال در جنگل‌های هیرکانی لنگرود+ فیلم
  • امتحانات خردادماه، در استان گیلان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود
  • تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی در ۵ استان آزاد شد
  • «ثبت کم‌نظیر عبور هم‌زمان دو پلنگ در جنگل‌های هیرکانی گیلان با دوربین‌های تله‌ای + فیلم
  • ثبت نخستین مشاهده «خروس کولی سینه‌سیاه» در تالاب انزلی؛ جمع چهار گونه خروس‌کولی ایران در گیلان کامل شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان به مناسبت روز جهانی موزه‌ها/موزه‌ها؛ بهترین بستر برای آموزش، ارتقای آگاهی عمومی و پیوند جامعه با میراث طبیعی + فیلم
  • ۸۸ میلیارد تومان پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان بهره برداری می شود/ تاکید استاندار بر توسعه اقتصاد دیجیتال در نظام آموزشی
  • صدور مجوز تغییر کاربری و بلندمرتبه سازی برای مسکن زوج های گیلانی
  • برپایی نمایشگاه و بازارچه محصولات محلی در صوفیانده صومعه‌سرا با هدف توسعه معیشت‌های سازگار با تالاب + فیلم
  • ساعت کاری دستگاه های اجرایی از ۲۶ اردیبهشت تغییر می کند

تبلیغات