امروز :

صفحه ورود

آیا گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ بستن
ورود به سایت ثبت نام در سایت

نمایش منو

  • 5 خبر برتر
  • آخرین اخبار روز
  • آخرین مطالب اسلایدر
  • آستانه اشرفیه
  • استان ها
  • بندر کیاشهر
  • حوادث
  • دانش و فناوری
  • دولت
  • سپاه
  • سر تیتر اخبار1
  • سرتیتر اخبار
  • سلامت
  • سیاست
  • سیاهکل.دیلمان
  • شهرداری ها
  • عناوین اخبار
  • فرهنگ
  • فوتبال
  • قرارسبز
  • قوه قضائیه
  • گالری
  • گیلان
  • مجله
  • مجله خبری
  • مجله سلامت
  • محیط زیست
    • قرار سبز
  • میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
  • هنر
    • شعر هفته
    • عکس هفته
  • والیبال
  • ورزش
  • خانه
  • عناوین اخبار
  • دانش و فناوری
  • تصاویر
  • سلامت
  • سیاست
  • فرهنگ
  • مجله
  • گالری
  • هنر
  • ورزش
    • والیبال
  • استان ها
  • درباره ما
5 خبر برتر/ آخرین اخبار روز/ سر تیتر اخبار1/ سرتیتر اخبار/ عناوین اخبار/ گیلان/ مجله/ مجله خبری

یکشنبه, نوامبر 13th, 2022

کد خبر : 36411

۴۵ درصد عملیات کانتینری بنادر شمالی در بندرانزلی انجام می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: مجتمع بندری انزلی با انجام ۴۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر شمالی کشور در سواحل دریای خزر از لحاظ عملیات کانتینری هاب منطقه بشمار می رود.

به  گزارش پایگاه خبری گیل فام ، حسین یونسی  با اشاره به نظر کارشناسان بندری که رونق عملیات ترانزیت کالا را در گرو توسعه عملیات کانتینری می دانند، عنوان کرد: بطور مثال برای آنکه کالایی از هند به شمال اروپا ترانزیت شود باید از طریق کشتی به بندر شهید رجایی و از طریق حمل و نقل جاده‌ای به مجتمع بندری انزلی، سپس آستاراخان و با خط آهن به سن پترزبورگ و شمال اروپا ارسال شود و این عملیات باید با کشتی‌های کانتینربر انجام شود.

وی یکی از مشکلات حال حاضر ناوگان حمل و نقل دریایی را این مهم دانست که اکثر کشتی‌هایی که وارد بندر می‌شوند، کانتینربر نیستند و عنوان کرد: بنادر شمالی کشور کشتی کانتینربر با این قابلیت که بتواند در داخل انبارهای خود کانتینر حمل کند(مانند کشتی های بنادر جنوب) ندارد.

وی افزود: هم اینک اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان مقدمات ورود حداقل یک کشتی مخصوص حمل کانتینر در بندرانزلی را فراهم کرده است که در صورت تحقق این امر بیشترین فعالیت کانتینری در بندرانزلی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی گفت : یکی از زیرساختهایی که برای توسعه ترانزیت کالا نیازمندیم توسعه ناوگان دریایی است که در حال حاضر از ۳۲۰ کشتی موجود در دریای خزر ۵۳ فروند متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. از این تعداد ۲۳ کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر بوده و مابقی متعلق به شرکت های خصوصی است.

یونسی کمبود کشتی در دریای خزر را از جمله معضلات بنادر شمال کشور  عنوان کرد و افزود : توسعه ترانزیت کالا، صادرات و واردات نیازمند ورود و خروج کشتی است درحالیکه الان تردد کشتی‌ها در دریای خزر کم شده و بازرگانان و تجاری که خواستار جابجایی کالاهای چند صد تنی هستند با کمبود کشتی برای حمل کالا روبرو هستند و خودروهای ترانزیتی به مقصد اکتائو قزاقزستان به دلیل نبود کشتی در داخل مجتمع بندری انزلی دپو شده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تعداد کشتی در دریای خزر افزایش یابد و ظرفیت موردنظر ایجاد شود ما می توانیم سهم بیشتری از ترانزیت کالا را داشته باشیم و در توسعه اقتصاد دریا محور موفق عمل کنیم.

افزایش ۳۵۸ درصدی ترانزیت کالا در مجتمع بندری انزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه گفت : طی هفت ماه گذشته ۷۲ هزار و ۳۲۷ تن کالا از مجتمع بندری انزلی ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رقم ۱۵ هزار و ۷۸۹ تن کالا رشدی معادل ۳۵۸ درصد داشته است.

وی اضافه کرد : عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر نیز از ابتدای سال جاری تا کنون چهار هزار و ۸۹۲ (TEU) بوده که در مقابل سه هزار و ۳۱ (TEU) مدت مشابه سال قبل، ۶۱ درصد رشد داشت.

یونسی، تناژ تخلیه و بارگیری کانتینری در هفت ماهه سال ۱۴۰۱ را ۸۵ هزار و ۹۱۴ تن عنوان و ذکر کرد: این مقدار در مقابل ۳۸ هزار و ۵۶۴ تن تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۰، ۱۲۳ درصد رشد دارد.

وی خاطر نشان کرد : مجتمع بندری انزلی در تخلیه آهن آلات با ۵۴ هزار و ۷۷۲ تن  ۲۰۰۸ درصد رشد و در تخلیه و بارگیری کالای معدنی ۱۶ هزار و ۸۸۶ تن نیز رشد  ۲۱ درصدی داشته است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

ایرنا

لینک کوتاه : http://gilfam.ir/?p=36411

مطالب مشابه

  • چطور ایران می‌تواند با مدیریت واقع‌گرایانه، از گروه مرگ نسبتاً «منصفانه» صعود کند؟
  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت

نظرات

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

5 خبر اول

چطور ایران می‌تواند با مدیریت واقع‌گرایانه، از گروه مرگ نسبتاً «منصفانه» صعود کند؟

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

مجله خبری

  • چطور ایران می‌تواند با مدیریت واقع‌گرایانه، از گروه مرگ نسبتاً «منصفانه» صعود کند؟
  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت

مجله سلامت

پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان

آخرین اخبار سایت

  • تقدیر از علی علی‌پور نیاول به مناسبت روز خبرنگار
  • چطور ایران می‌تواند با مدیریت واقع‌گرایانه، از گروه مرگ نسبتاً «منصفانه» صعود کند؟
  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت
  • فعال‌سازی دو کمیته آموزش و نظارت برای ساماندهی پسماند در بخش رودبنه
  • مدارس ابتدایی گیلان فردا مجازی شد / دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر پایه ششم
  • وزیر ارشاد از مدیریت شهری لاهیجان تقدیر کرد‌
  • ۱۰ هکتار از جنگل‌ های گیلان در آتش سوخت
  • همایش ملی «پویش رویش خوشه‌ها» هم‌زمان با هفته بسیج در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد
  • مدیریت شهری لاهیجان از استاندار گیلان برای برگزاری اجلاس استانداران حوزه دریای خزر قدردانی کرد
  • آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در لاهیجان و سیاهکل برگزار شد
  • اطلاعیه روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان
  • خبرنگاران خارجی از جاذبه گردشگری لاهیجان بازدید کردند
  • چرا آتش هیرکانی مهار نشد؟

تبلیغات