امروز :

صفحه ورود

آیا گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ بستن
ورود به سایت ثبت نام در سایت

نمایش منو

  • 5 خبر برتر
  • آخرین اخبار روز
  • آخرین مطالب اسلایدر
  • آستانه اشرفیه
  • استان ها
  • بندر کیاشهر
  • حوادث
  • دانش و فناوری
  • دولت
  • سپاه
  • سر تیتر اخبار1
  • سرتیتر اخبار
  • سلامت
  • سیاست
  • سیاهکل.دیلمان
  • شهرداری ها
  • عناوین اخبار
  • فرهنگ
  • فوتبال
  • قرارسبز
  • قوه قضائیه
  • گالری
  • گیلان
  • مجله
  • مجله خبری
  • مجله سلامت
  • محیط زیست
    • قرار سبز
  • میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
  • هنر
    • شعر هفته
    • عکس هفته
  • والیبال
  • ورزش
  • خانه
  • عناوین اخبار
  • دانش و فناوری
  • تصاویر
  • سلامت
  • سیاست
  • فرهنگ
  • مجله
  • گالری
  • هنر
  • ورزش
    • والیبال
  • استان ها
  • درباره ما
استان ها

دوشنبه, جولای 31st, 2023

کد خبر : 40561

نقش بی‌بدیل روابط عمومی‌ها در توسعه اقتصادی شرکت‌ها

نقش بی‌بدیل روابط عمومی‌ها در توسعه اقتصادی شرکت‌ها

رسیدن به توسعه اقتصادی مستلزم به کارگیری تمامی نیروهای جامعه است و یکی از این نیروها، توانایی بهره مندی از ارتباطات است که به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های توسعه مطرح است و در واقع روابط عمومی سومین ابزار ارتباطات یکپارچه بازاریابی است که توسط آن تصویر ذهنی بلند مدتی برای شرکت خلق می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری گیل فام به نقل از افق تهران / علی شریفی؛ سردبیر پایگاه خبری افق تهران؛ در دنیای یکپارچه امروز، روابط عمومی به عنوان اصل اساسی برای رقابت در جامعه جهانی پذیرفته شده و روابط عمومی‌ها برای بهبود وجهه و شهرت کسب‌و‌کارها از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در واقع یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمان‌ها اهمیت دارد، کیفیت رابطه آن سازمان با جامعه‌ است و ارتباط با جامعه و مخاطبان با کمک روابط عمومی مثبت باعث می‌شود تا سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تـر باشد زیرا سازمان را مرزهایش تعریف نمی‌کند، بلکه سازمان توسط شبکه ذینفعان و مخاطبانش تعریف می‌شود، به همین دلیل و باتوجه به نقش تاثیرگذار فعالیت‌های روابط عمومی، بسیاری از مدیران تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی این بخش ارتباط مفید تری را با افراد خارج سازمان برقرار کنند.

نقش روابط عمومی در بازاریابی، ترمیم تصویر ذهنی شرکت است. چنانچه تصویر ذهنی شرکت که با فعالیت‌های تبلیغاتی و ترفیع فروش خلق شده است، به هر دلیلی خدشه‌دار شود، راه اصلی اصلاح آن به کارگیری روابط عمومی می‌باشد. وظیفه‌ی حساس دیگری که برای روابط عمومی‌ها مطرح است، ساختن چهره ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام (Brand) است که تنها یک روابط عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می‌­آید بنابراین روابط عمومی‌ها، باید برنامه‌ای جامع برای ارتباط با کلیه ذی‌نفعان (مشتریان، سهامداران، تامین کنندگان، کارکنان، جامعه) تدوین کنند و دائما با ذی‌نفعان در ارتباط باشد تا علیه برند شایعه ایجاد نشود .در این مبحث روابط عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی و برآیندی از آنچه شما می­گویید، عمل می‌کنید و دیگران درباره شما می­‌گویند.

فعالیت‌­های روابط عمومی یک سازمان، می‌بایست در راستای تحقق اقتدار آن سازمان انجام پذیرد. این دستورالعملی است که روابط عمومی‌ها باید در راستای خوشنامی سازمان­‌های خود ترغیب کنند زیرا مردم بر اساس عملکردهای سازمان درباره آن قضاوت می‌کنند و روابط عمومی‌ها باید روی مقوله آموزش نیروهای انسانی نیز سرمایه‌گذاری کنند چرا که آموزش به یادگیری می‌انجامد و یادگیری به تغییر رفتار، به این ترتیب آموزش ابزار هست و یادگیری هدف.

روابط عمومی، سازماندهی روابط یک شرکت یا سازمان با مردم است و این بدان معناست که توسعه شهرت یک شرکت و در نتیجه افزایش میزان درآمد به توسعه روابط مثبت با مردم (جامعه هدف) وابسته است. به بیان ساده تر، بخش بزرگی از سرمایه گذاری در یک شرکت به اعتبار آن در جامعه هدف بستگی دارد و همین نکته مهم ترین دارایی بلند مدت یک شرکت محسوب می‌شود .و گسترش روابط عمومی، راه ­حلی جهت جلب اعتماد و حمایت مردم و در نتیجه فروش و درآمد بالا است، که خود به افزایش نرخ سهام شرکت­ها و در نتیجه جذب سرمایه‌گذار خارجی منتهی می‌گردد. حمایت مصرف کننده داخلی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در دنیایی که با رکود اقتصادی مواجه است، خود نشان از حرکت یک کشور به سمت مسیر توسعه و خودکفایی اقتصادی دارد.

شرکت­ها می‌توانند از طریق استفاده از صداقت و انصاف، تاکید برکیفیت خدمات، اشتراک‌گذاری اطلاعات شفاف، ارتباط فعال با مردم و پاسخگو بودن به آنان و ایجاد فضاهایی برای گفتگو با آنان در خصوص خواسته‌های خود از شرکت مورد نظر به بازیابی اعتماد در جامعه بپردازند زیرا سنگ بنای یک رابطه خوب اعتماد است و اعتماد تنها برپایه یک ارتباط آزاد و صادقانه تحقق می‌یابد..

در هر تجارتی، مشتریان حرف اول را می‌زنند و این مشتریان هستند که با تقاضاهای خود و تغییر سلیقه‌هایی که به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد رفتار تولیدکنندگان و صاحبان برندها را نسبت به تولید محصولات جدید هدایت می‌کنند، بنابراین عملکرد روابط عمومی‌ها در حوزه شناسایی محصولات و بازاریابی متفاوت است و از طرفی نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو سازوکارهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکار عمومی، مردم داری و احترام به حقوق انسان‌­ها به منظور افزایش سطح مشارکت است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها است.

بر این اساس، فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می‌توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی شرکت و در نگاه بسیط­‌تر توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilfam.ir/?p=40561

مطالب مشابه

  • شهرهای مجاور تالاب‌ها و سواحل، به عنوان شهر تالابی ثبت شوند
  • خانه‌های محیط زیست؛ بستر مردمی‌سازی حفاظت از طبیعت / دومین خانه شرکت آب در مشهد افتتاح شد
  • پارک ملی دریایی نایبند دارای ظرفیت‌های ارزشمند در تنوع زیستی خشکی از جمله گونه ارزشمند جبیر است
  • طرح مدیریت سبز در مدارس اجرایی می‌شود
  • گفتمان در حوزه محیط زیست بسیار مهم است / در حال گذار از فرایند ناپایداری به سمت پایداری توسعه هستیم
  • پیامدهای گرمایش زمین ویرانگر خواهد بود
  • فرمانده یگان‌ حفاظت سازمان محیط زیست از استقرار محیط‌بانان برای حفاظت از مرال ها در فصل گاو بانگی خبر داد
  • شکایت محیط زیست تهران از باغ‌ وحش ارم به دنبال تلف شدن شیر نر
  • برگزاری نخستین نشست رسانه ای مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان
  • برگزاری اولین کارگاه تخصصی مدیریت آثار طبیعی ملی کشور با مشارکت جوامع محلی در ارومیه

نظرات

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

5 خبر اول

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت

گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت

مجله خبری

  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت
  • فعال‌سازی دو کمیته آموزش و نظارت برای ساماندهی پسماند در بخش رودبنه

مجله سلامت

پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان

آخرین اخبار سایت

  • تقدیر از علی علی‌پور نیاول به مناسبت روز خبرنگار
  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت
  • فعال‌سازی دو کمیته آموزش و نظارت برای ساماندهی پسماند در بخش رودبنه
  • مدارس ابتدایی گیلان فردا مجازی شد / دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر پایه ششم
  • وزیر ارشاد از مدیریت شهری لاهیجان تقدیر کرد‌
  • ۱۰ هکتار از جنگل‌ های گیلان در آتش سوخت
  • همایش ملی «پویش رویش خوشه‌ها» هم‌زمان با هفته بسیج در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد
  • مدیریت شهری لاهیجان از استاندار گیلان برای برگزاری اجلاس استانداران حوزه دریای خزر قدردانی کرد
  • آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در لاهیجان و سیاهکل برگزار شد
  • اطلاعیه روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان
  • خبرنگاران خارجی از جاذبه گردشگری لاهیجان بازدید کردند
  • چرا آتش هیرکانی مهار نشد؟
  • پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر کاناپولو؛ رقابت سه‌گانه در صدر و چشم‌انداز روشن برای ایرانیان لاهیجان

تبلیغات