امروز :

صفحه ورود

آیا گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ بستن
ورود به سایت ثبت نام در سایت

نمایش منو

  • 5 خبر برتر
  • آخرین اخبار روز
  • آخرین مطالب اسلایدر
  • آستانه اشرفیه
  • استان ها
  • بندر کیاشهر
  • حوادث
  • دانش و فناوری
  • دولت
  • سپاه
  • سر تیتر اخبار1
  • سرتیتر اخبار
  • سلامت
  • سیاست
  • سیاهکل.دیلمان
  • شهرداری ها
  • عناوین اخبار
  • فرهنگ
  • فوتبال
  • قرارسبز
  • قوه قضائیه
  • گالری
  • گیلان
  • مجله
  • مجله خبری
  • مجله سلامت
  • محیط زیست
    • قرار سبز
  • میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
  • هنر
    • شعر هفته
    • عکس هفته
  • والیبال
  • ورزش
  • خانه
  • عناوین اخبار
  • دانش و فناوری
  • تصاویر
  • سلامت
  • سیاست
  • فرهنگ
  • مجله
  • گالری
  • هنر
  • ورزش
    • والیبال
  • استان ها
  • درباره ما
استان ها

سه‌شنبه, آگوست 22nd, 2023

کد خبر : 40926

تفاوت برند سازی و برندینگ / الهام خورسند

 

به گزارش گیل فام به نقل از کلام قلم ، برند ، برندسازی ( Brand Building  )و برندینگ( Branding  ) واژه هایی هستند که شاید برای همه شبیه به هم باشند، ولی برای فردی که در حوزه ی مدیریت برند یا مشاوره ی برند به صورت تخصصی اطلاعات دارد و فعال است هر کدام از این واژه ها معنای متفاوتی دارند .برند سازی فرایندی است که طی آن برای برند، هویت فردی و تجاری ایجاد می شود. در حقیقت به وسیله ی برند سازی یک سری ارزش ها در ذهن مشتری خلق می شود. هر آنچه که لازم است، مشتریان دربارۀ برند شما بدانند و درک کنند تا بتوانند با برند، ارتباط عاطفی برقرار کنند، در پروسۀ برند سازی انجام می شود .

در ادبیات تجارت و کسب و کار، «برندینگ» (Branding) سنتی در بازاریابی محسوب می‌شود که در آن فروشگاه یا شرکتی، یک نام، نماد و یا طرحی را ایجاد می‌کند که مشتریان با توجه به آن به آسانی بتوانند، محصولات یا خدمات آن فروشگاه یا شرکت را شناسایی کنند. برندینگ به متمایز کردن محصول یا خدماتی از سایر محصولات یا خدمات مشابه کمک زیادی می‌کند.

در واقع از نظر سلسله مراتب، ابتدا برندینگ انجام می شود و پس از آن که برندی خلق شد، حال زمان رشد و پرورش برند است که به این مرحله برندسازی می گویند .

برندینگ از این جهت اهمیت دارد که نه تنها یک حس خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای مشتریان ایجاد می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد که بدانند از شرکت یا فروشگاه شما چه انتظاری دارند و در حقیقت روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌ها و فروشگاه‌های رقیب است؛ همچنین راهی است برای اینکه از طریق آن مشخص کنید، چه چیزی باعث می‌شود تا شما برای مشتریان انتخاب بهتری نسبت به سایرین باشید.

برندینگ می تواند به دو دسته «قدیم و جدید» تقسیم شود. در برندینگ قدیم، شرکتهای تبلیغاتی بدون توجه به عدم تمایل مصرف کنندگان، در خصوص یک برند داد و بیداد می کنند.

در برندینگ جدید، مدیر تبلیغات، پس از توجه به مصرف کننده و چیزی که وی می خواهد، نظر مصرف کننده را به سازمان منتقل و بر اساس نیاز مصرف کننده، عمل می کنند. برندینگ جنبه حیاتی و صدای بصری شرکت است و هدف از برندسازی، خلق یک تصویر واحد در خصوص شرکت است. برندسازی در حوزهای برند خدمات، برند خرده فروشی و برند محصول بسیار پرکاربردتر است.

از بهترین انواع برند سازی می توان به برند سازی مشارکتی، برند سازی دیجیتال، برند سازی شخصی و برندسازی کشوری  اشاره کرد.  از دو دیدگاه، اهمیت یک برند برای مشتری دیده می شود:

عمق برند ( اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برندهای مشابه) و گستردگی برند( هر چه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات، برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلند مدت بیشتر است).

به طور مختصر برای داشتن برندینگ موفق می توان به مواردی از جمله: مشخص کردن مخاطبان واقعی شرکت مورد نظر، مشخص کردن هدف برندینگ مورد نظر، تحقیق و تفحص دربارۀ برندهای مرتبط با صنعت مورد نظر، ارائه ویژگی های کلیدی و مزایای برند موردنظر، تولید لوگو و شعار خوب و مناسب برای برند مورد نظر، اهمیت دادن به مشتریان وفادار خود، عدم تغییر در برند خود و … اشاره کرد.

بنابراین برند شما در حقیقت تصویری واقعی از کسب و کار شماست و بیانگر این است که می‌خواهید چگونه دیده شوید و متوجه شدیم که منظور از برند و برندسازی چیست و چرا باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. ناگفته نماند که ساخت برند نیازمند صرف زمان، هزینه، پایداری و پشتکار است. بنابراین اگر قصد دارید به برندی معتبر و تمام عیار در حوزه کسب و کارتان تبدیل شوید، باید از همین امروز اصول برندسازی را رعایت کنید تا بتوانید در ذهن مشتری‌های خود ماندگار شوید.

 به قلم: الهام خورسند – نویسنده و محقق 

لینک کوتاه : http://gilfam.ir/?p=40926

مطالب مشابه

  • شهرهای مجاور تالاب‌ها و سواحل، به عنوان شهر تالابی ثبت شوند
  • خانه‌های محیط زیست؛ بستر مردمی‌سازی حفاظت از طبیعت / دومین خانه شرکت آب در مشهد افتتاح شد
  • پارک ملی دریایی نایبند دارای ظرفیت‌های ارزشمند در تنوع زیستی خشکی از جمله گونه ارزشمند جبیر است
  • طرح مدیریت سبز در مدارس اجرایی می‌شود
  • گفتمان در حوزه محیط زیست بسیار مهم است / در حال گذار از فرایند ناپایداری به سمت پایداری توسعه هستیم
  • پیامدهای گرمایش زمین ویرانگر خواهد بود
  • فرمانده یگان‌ حفاظت سازمان محیط زیست از استقرار محیط‌بانان برای حفاظت از مرال ها در فصل گاو بانگی خبر داد
  • شکایت محیط زیست تهران از باغ‌ وحش ارم به دنبال تلف شدن شیر نر
  • برگزاری نخستین نشست رسانه ای مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان
  • برگزاری اولین کارگاه تخصصی مدیریت آثار طبیعی ملی کشور با مشارکت جوامع محلی در ارومیه

نظرات

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

5 خبر اول

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد

گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت

گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت

مجله خبری

  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت
  • فعال‌سازی دو کمیته آموزش و نظارت برای ساماندهی پسماند در بخش رودبنه

مجله سلامت

پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان

آخرین اخبار سایت

  • تقدیر از علی علی‌پور نیاول به مناسبت روز خبرنگار
  • پرداخت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها | پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در روستاهای گیلان در سال ۱۴۰۴
  • پنجمین همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در لاهیجان با پرداختن به نقش زنان در نهضت جنگل برگزار شد
  • تلفیق طبیعت‌گرایی و یادمان شهدا در میدان جهاد رشت
  • شهردار لاهیجان چهره برتر مدیریت پسماند کشور شد
  • گامی نوین در رضوانشهر برای حفاظت از طبیعت
  • نمایشگاه «پروانه‌های بازیافتی رنگارنگ» در لاهیجان گشایش یافت
  • خیابان چای در لاهیجان نامگذاری شد
  • پایان جشنواره چای در لاهیجان؛ شروع دوباره پرسش‌ها از سیاست‌های معطل مانده
  • ناصر مسعودی درگذشت
  • فعال‌سازی دو کمیته آموزش و نظارت برای ساماندهی پسماند در بخش رودبنه
  • مدارس ابتدایی گیلان فردا مجازی شد / دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر پایه ششم
  • وزیر ارشاد از مدیریت شهری لاهیجان تقدیر کرد‌
  • ۱۰ هکتار از جنگل‌ های گیلان در آتش سوخت
  • همایش ملی «پویش رویش خوشه‌ها» هم‌زمان با هفته بسیج در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد
  • مدیریت شهری لاهیجان از استاندار گیلان برای برگزاری اجلاس استانداران حوزه دریای خزر قدردانی کرد
  • آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در لاهیجان و سیاهکل برگزار شد
  • اطلاعیه روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان
  • خبرنگاران خارجی از جاذبه گردشگری لاهیجان بازدید کردند
  • چرا آتش هیرکانی مهار نشد؟
  • پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر کاناپولو؛ رقابت سه‌گانه در صدر و چشم‌انداز روشن برای ایرانیان لاهیجان

تبلیغات