به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیل فام، چند ماهی است پایانه مسافربری لاهیجان به عنوان اولین پایانه هوشمند کشور و پایلوت سفر از درب منزل معرفی شده است . این اتفاق بهانه ای شد تا در گفتگویی با مدیران ترمینال به این اتفاق مهم بپردازیم

طرح هوشمند سازی پایانه لاهیجان با هدف جلب رضایت مسافرین برای اولین بار در کشور اجرایی شد

حسین فلکرو یکی از مدیران پایانه مسافربری لاهیجان در این خصوص به خبرنگار ما گفت پیش از این شرکتهای مسافربری لاهیجان به صورت تک قطبی مشغول سرویس دهی بودند و مدتی است به هلدینگ تبدیل شدند که منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه به مسافرین شده و خودروهای مسافربری نیز ارتقای سطح داده شدند

فلکرو افزود با همت سایر همکاران و با هدف رضایت مردم و مسافرین طرح هوشمند سازی پایانه لاهیجان برای اولین بار در کشور اجرا شد. همچنین با راه اندازی سامانه سفر ۷۲۴ امکان خرید آنلاین بلیط  فراهم شد که مسافرین میتوانند علاوه بر استفاده از تخفیف خرید اینترنتی بلیط از طرح ترانسفر مسافر از درب منزل نیز بهره مند شوند

وی در ادامه گفت در اسفند سال ۹۷ در کارگروه حمل و نقل استان گیلان پایانه مسافربری لاهیجان به عنوان الگو و نمونه پایانه بدون آلودگی صوتی معرفی شد

با دستور شهردار لاهیجان تمام درآمدهای شهرداری در حوزه حمل و نقل لاهیجان در همین بخش هزینه میشود

رحیم نیروشم از دیگر فعالان عرصه حمل و نقل لاهیجان نیز در گفتگو با خبرنگار ابریشم پرس  با تاکید بر ارائه خدمات نوین به مسافرین گفت با تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حمل و نقل به این نتیجه رسیدیم با تجمیع خدمات در پایانه میتوانیم راهی جدید در عرصه حمل و نقل بین شهری در کشور را آغاز کنیم .

وی افزود در این راه ابتدا با مشکلاتی همچون عدم تطیبق برخی رانندگان مواجه شدیم اما آنان نیز سرانجام این تغییر را پذیرفتند .

نیروشم در خصوص خدمات آنلاین سامانه سفر ۷۲۴ نیز گفت در صورتی که مسافر بلیط خود را از این سامانه غیرحضوری خریداری کند علاوه بر بهره مندی از تخفیف ، میتواند چیدمان صندلی را نیز خودش انجام دهد و همچنین از خدمات رایگان ترانسفر از درب منزل تا پایانه در سطح شهر لاهیجان استفاده کند

وی همچنین افزود با دستور شهردار لاهیجان تمام درآمدهای شهرداری در حوزه حمل و نقل لاهیجان در همین بخش هزینه میشود

رحیم نیروشم در ادامه با اشاره به کاهش شکایت ها از راننده ها و ارتقای سطح کیفی اتوبوس ها در لاهیجان افزود با هوشمند شدن پایانه لاهیجان و کنار رفتن دلال ها ، هزینه هایی که در اختیار دلال ها قرار میگرفت صرف ارائه خدمات بیشتر به مسافرین شد .

وی همچنین از مسافرین درخواست کرد با تنظیم برنامه سفر و رزرو بلیط ، پایانه را در برنامه ریزی بهتر سفرها کمک کنند .

نیروشم افزود در حال حاضر سطح فروش اینترنتی ۳۰% است و هدفمان رسیدن به بیش از ۸۰% فروش اینترنتی بلیط است .

الگوبرداری مدیران پایانه های شهرهای مختلف کشور از لاهیجان

علی خدایگانی مدیر شرکتهای مسافربری لاهیجان نیز در گفتگو با ابریشم پرس گفت از ۱۸ ماه پیش کل شرکتهای مسافربری لاهیجان با هدف خدمت رسانی بهتر به صورت تجمیع شده مشغول به فعالیت شدند .

خدایگانی با اشاره به ارائه خدمات آنلاین در پایانه لاهیجان گفت با تغییرات جدید در پایانه ، صدای ناهنجار جارچی ها و دلال ها حذف شده است

وی افزود ساعتهای سفر را طوری برنامه ریزی کردیم که مسافرین حق انتخاب داشته باشند و با فاصله حداکثر ۱۵ دقیقه ای هر اتوبوس دیگر مسافر در پایانهه معطل نخواهد شد .

خدایگانی در ادامه به خضور مدیرفنی در پایانه اشاره داشت و گفت پیش از این  حضور مدیرفنی در پایانه ها که در قانون نیز پیش بینی شده امری سوری بود اما در حال حاضر در دو شیفت کامل مدیر فنی در پایانه لاهیجان حضور دارد و همه اتوبوسها توسط وی بررسی میشود . اگر لاستیک ها ایراد داشته باشد به هیچ وجه اجازه سفر به خودرو داده نمیشود همچنین اگر مشکل فنی وجود داشته باشد تذکر کتبی به راننده داده میشود

وی به هوشمند سازی پایانه لاهیجان نیز اشاره داشت و گفت امروز مدیران پایانه های شهرهای مختلف کشور همچون کرمانشاه ، گرگان ، اهواز و … به الگوبرداری از لاهیجان مشغولند

 

مدیران شرکتهای مسافربری لاهیجان همچنین با تقدیر و تشکر از حمایتهای مسعود کاظمی شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان ، هزینه کرد همه درآمدهای حوزه حمل و نقل در همان قسمت را اقدامی تحسین برانگیز دانستند که منجر به ارتقای سطح پایانه و ایجاد فضایی امن و آرام برای مسافرین و خانواده ها دانستند .

منبع: ابریشم پرس